fredag 22 april 2011

Långfredag




















När jag var liten brukade min mamma berätta att när hon var liten fick man inte kamma sig på långfredagen, om man kammade sig så rev det i Jesus hår såsom trönroskransen rev honom. När jag var liten fick man inte busa den dagen som Jesus hängde på korset. Man skulle vara lugn. Man fick inte gå hem till sina kompisar. Vi fick inte gå till Maria & Johan eller Kennet, och detsamma gällde nog dem. På långfredagen tog man det lungt. Långfredagen var LÅNG. Jag minns att jag tyckte den var oändlig.



Idag är det långfredag, och jag och min man började dagen med att ha en champangefrukost - ibland behöver man lite lyx - och Jesus fanns inte alls i mina tankar. Sedan tog vi en dusch tillsammans och efter det hade vi ett uppdrag. Gångmarsch till Rusta för att köpa svart målafärg som skulle bli ett svart träd på betongväggen på balkongen. 4,5 kilometer i bara ben och sjömans-look och jag föll för en tapet istället.



♥♥♥ Sarah

Inga kommentarer: