tisdag 20 mars 2012

Att packa ner sitt liv

Håller på och packar ner mitt liv. Mitt liv ska delas upp. "Det där får du, det där får jag".

Ibland hittar man saker man glömt man hade i sina ägor. Som den här dikten som jag måste ha skrivit någon gång kring 2004. Jack som kom att bli min första hundupplevelse, han var min bäbis. Har aldrig påstått att jag är bra på att skriva - men jag själv kan förstå vad det är jag vill förmedla med denna lilla text:



"Jack"

Att se ditt lilla ansikte
är värt en miljard

Ser på Dig när Du sover
och mitt hjärta värker

Kärleken till Dig är
villkorslös, alltid

Du är beroende av mig
Ditt välbefinnande hänger på mig

Önskar att du förstod mig när jag säger;
Älskar Dig allitd, i evigheten

Du var min första

Att lämna Dig är otänkbart
men alternativen är få
och nu är det slut

RIP Jack.




♥♥♥ Sarah

Inga kommentarer: