måndag 23 mars 2009

Långa listan skulle man visst fylla i idag!

Lovar du att vara ärlig? Ja
Du heter: Sarah Katarina
Smeknamn: Tingelingen, Sassen
Låt som när du är ledsen sörjer till?: Oj, många, bland annat R.E.M Everybody hurts
Beroende av: Cigg, närhet, musik och dipp
Vad tror folk om dig?: Oj, det beror nog på vem man frågar. Allt från att jag är tråkig till att jag är tokig.
Stämmer det?: Ja, jag kan vara tokig. Nej, jag är inte tråkig.
Vad får du oftast komplimanger för?: Mina ögon, ibland mitt hår och mina boobs.
Vad säger du för att imponera på någon?: Oj, jag försöker nog inte impa på folk.
Hur imponerar man på dig?: Man är ödmjuk!
Brukar du skratta för dig själv?: Haha ja!
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Det var en massa jävla aktivitet på tuttens sida!"
Var bor du?: I Upplands Väsby
Trivs du där?: Jag älskar det! Speciellt sedan vi flyttade till sprillans ny lgh med 4 meter i tak och bor på den centralaste gatan, MEN det är inte Österlen, Näveråsin eller Stubbrösl.
Äger du några converse: Räknas fejk?
Sprit, cider, vin eller öl: 1.Vin, 2.Sprit. Öl och cider = Urk!
Brukar du bli för full: Hahaha! All the time!
Vad har du för mobil operatör: Tre
Är du allergisk mot något: Hmmm, en viss typ av tomater, hundvalpar :( och katthår!
Har du haft sex idag: Haha, nej, but i wish! Däremot har jag fått massage!
Hur svarar du i mobilen: Oftast "ja det är Sarah" eller "Japp".
Vem ringde du senast?: Annika.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: "Jag pratar med min pappa, jag ringer dig om 5 minuter".
Antal timmar sömn inatt: 7 och en halv.
Sov du ensam: Nej, sover med älskling, tätt tätt varje natt ♥
Brukar du komma i tid: Jag är en tids-pessimist, så ja!
När mår du bra: När jag umgås med mina nära o kära! Bra musik o gott vin i vänners sällskap!
När blev du fotad senast: I helgen.
Hur känner du dig nu: Uppåt. Glad. Lycklig.
Vanligaste färg på dina kläder: Svart
Vad tycker du om fötter: Jag lider lite av fotfobi, i alla fall när det gäller andras fötter. Usch!
Vad saknar du: Mamma, Nisse, Pappa, Mi, Linda och alla söta vänner i Österbotten! Och så en liten hundvalp, en liten yorkie! Vill ha!
Hade du en bra kväll igår: Mysig hemmakväll med älskling och Lillebror.
Favorit dryck på morgonen: Vatten o te.
Rakar du benen: Ja
När brukar du oftast gå och lägga dig: Vid 22-23-24 tiden
Är du blyg?: Nej
Sysslar du med någon idrott: Nej, men har köpt en Crosstrainer. :)
Vill du hellre ha mail än brev: Ja för snabbhetens skull, men brev är brev.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja - Det hände ju mig och Älskling för 8 år sen.
Har du spytt offentligt: Haha, ja, det har jag.
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Jag skulle nog vilja ha sex! Hihi!
Är du nöjd med ditt liv: Ja! Vissa saker försöker jag uppnå, och hoppas jag når dit, men jag har min familj, min Love, mitt jobb, mina vänner = nöjd beskriver inte nog vad jag känner. :)
Är du bortskämd: I vissa fall nej. I vissa fall ja.
Vad gör du i morgon: Jobbar, städar, myser med Älsklingen, tittar på DHW.
Vad är det värsta du vet?: Orättvisor. Människor som far illa.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?: Oj! En fjärdedel av min lön?
Vilken kändis tycker du är en bra förebild?: Hmmm, ingen aning...
Vad längtar du till?: Sommaren. Balkongfester med Conny & Daniel!
Har du bra vänner och äkta vänskap?: Ja verkligen ♥
Vad använder du för shampoo?: Ibland, Lee Stafford, ibland Loreals.
Vad är det finaste du fått?: Oj. Livet?!
En speciell dag du minns: Ja det är många. Dagen jag träffade Älsklingen för första gången. När vi förlovade oss. När vi skrev på papper för lägenheten. Dagen jag fick veta att min bäbis Jack skulle somna in.
Hur gammal är du: 29 fyller 30 23/5
Tycker du om någon just nu: Mitt hjärta rymmer så många.
Du samlar på: Väskor, skor, smycken, minnen.
Gröna eller röda äppeln: Knallgröna
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Lillebror, Conny eller Linda eller Mi.
Gillar du golf: Aldrig spelat. Står på to do listan
Vilken tid gick du upp idag: Väckning 05:35, men zzznoooozzzade till 06:00
Har du sovit i din egna säng inatt: Ja
Har du strumpor på dig nu: Strumpbyxor
Är det okej att gråta: Absolut - tårar kan vara förlösande.
När grät du senast: Hmmm... när jag var sjukskriven för en tid sen.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Shopp til I drop!
Bär du glasögon eller linser: Gjorde ögonkontroll för några månader sen - Perfekt syn. Men ibland bär jag fejkbrillor. Ju större = Ju bättre!
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej
När går du upp ur sängen en helgmorgon: Ibland klockan 7, ibland klockan 12. När jag vill.
Har du piercing: Hål i öronen. Haft i näsan en kort period.
Vill du gifta dig: Ja. Väntar på ett andra frieri!
Vill du ha barn: Ja!
Solar du ofta: Nej.
Är du bra på att laga mat: Ja! Till och med utbildad i ämnet.
Är du flygrädd: Nej.
Hur vig är du: Nix.
Är du musikalisk?: På de sättet att jag är en av universums mest musiktokiga varelse, men spelar inga instrument. Ibland pillar jag på Loves elgura... och låtsas göra musik. Haha!
Vad dricker du helst när du är törstig: Iskallt vatten!
Vilken är din favoritglass: En äka Pehmis (pehmis=mjukglass)
Tror du på ett liv efter döden: Ja - vill tro
Tycker du om sushi: Nej!!!! I HATE IT! Äckligt med rått! Gillar ej heller gravadlax o sill o sånt bajsigt!
Vad äter du helst när du ser på film: Inget.
Bor dina föräldrar tillsammans: Nej
Har du tandläkarskräck: Ja!
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Lite av varje.
Vilken ögonfärg har du: Väldigt ljus blåa.
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja, många gånger.
Biter du på naglarna: Ja.
Röker du: Ja.
Hur ofta tränar/motionerar du: För litet.
Senaste låt du hörde: En remix med Chris Isaak och Fat boy slim - Wicked game/I´ve to praise you... sååå bra! youtub:a den!

♥♥♥ Tingelingen

1 kommentar:

Anonym sa...

Får jag tjuva den?