måndag 15 juni 2009

Vad händer?


Ja vad händer riktigt?
Varför är jag så dålig på att uppdatera bloggen?
Kanske det kan ha att göra med att det är sommar.
Eller vad då sommar? Var är VÄRMEN? Hela förra veckan regnade det, hela helgen regnade och även idag regnar det. Regn Regn Regn! Men vet ni vad, jag klagar inte! Regn är mysigt!
Det har passat mycket bra till Love´s och mina Prison Break-marthon vi haft. Jag som aldrig skulle se Prison Break! Åååååh oh oh oh vad jag får äta upp det nu! Jag är så uppslukad av den här serien, och skulle jag inte ha världens bästa Love så skulle jag kill for "Lincoln Burrows" aka
Dominic Purcell, sexigare man kan inte finnas, eller ja jag vet det kan vara så att hans karaktär i PB gör det men hur som helst upplever jag han som ett riktigt One of a kinde - ögongodis!!!! Det är så spännande, vi vill inte sluta se det. I helgen såg vi klart säsong 2, och igår började vi på säsong 3. Spännande!


Halva arbetsdagen har snart gått, eller vänta *räknar* har mera gått? Jo mer än halva arbetsdagen har gått, och snart är det dags att få åka hem, har lovat Stefan och min lillebror att jag ska baka bröd till/tillsammans med dem. Jag är usel på att baka bröd. Scones, det kan jag! Har ett riktigt kanonrecept (recept o recept här höftas hej vilt) på, enligt Love "Världens godaste Scones"! Kanske jag publicerar det här för Er att prova?
Nåväl idag ska jag iaf baka Gi-bröd åt killarna, själv är bröd ett BIG No no för Tingelingen, men jag får ju i fall njuta av dofterna av nytt och hembakt bröd! Håll tummarna, för att jag får det att lyckas. Här är grund ingredienserna, som jag tänkte följa, sen vet man aldrig vad som slängs i;
  • 1 l fullkornsmjöl av dinkel
  • 2 dl siktat dinkelmjöl
  • 3/4 dl linfrö
  • 3/4 dl havrekli
  • 1 tsk salt
  • 50 g jäst (ett paket)
  • 5 dl vatten, 37°
  • 2 ägg
  • 2 msk rapsolja

Återkommer kanske med bildbevis. :)

Nu back 2 work.





♥♥♥ Tingelingen

Inga kommentarer: