söndag 20 september 2009

Söndagkväll

Så var det söndagkväll.
Helgen har, som vanligt, rusat förbi i väldig fart.

I Fredags var jag badvakt och hjälpreda med/åt Erika. Hennes son A fyllde 8 år, och hon hade hyrt ett badställe, som råkar ligga sisådär 10 meter ifrån där jag bor. Behöver jag säga att det krävs bra syn och otroligt bra observations förmåga när man skall hålla koll på 9 stycken "mer vilda än tama" 8åringar?! Vet inte hur många gånger jag räknade 1,2,3,4,5,6,7,8,9 och de gånger man fick summan till allt annat än 9 så kom paniken, men varje gång när jag räknade om så var alla killar levande och med huvudet ovanför vattenytan. 2 timmars badstojjande räckte gott för både killarna och mig och Erika. Planen var att efter vi vinkat av alla barn och Erikas man hämtat hem födelsedagsbarnet så skulle vi knalla de 10 metrarna hem till mig och äta lite gott och dricka en hel del gott, så det gjorde vi och nån gång vid halv fem på lördag morgon ringde vi efter en taxi åt Erika. En riktigt lyckad tjejkväll! Love you girl!

Igår var en slappar dag, bara mys med Love. Såg en halvdålig/halvbra film "The killing Room". Stormare och Chloe S spelar huvudrollerna.... spännande film men ändå inte riktigt jätte bra.

Idag har jag varit Fröken Duktig. Städat de flesta köksskåp, ändrat om och flyttat på mjölpåsar, pasta och kryddburkar. Töm tvättkorgen. Färgat utväxten. Skrubbat kroppen från topp till tå med LV´s rosa sköna skrubb/peeling. Mer då? Tror det räcker.

I morgon börjar en ny vecka, och på onsdag har jag ett spännande heldagsmöte...

Sov gott alla Älsklingar.



♥♥♥ Tingelingen

Inga kommentarer: