lördag 20 december 2008

Ave Maria

Ave Maria ljuder genom hela bostaden... försöker hitta lite julstämning, ge mig bara lite, lite lite julkänsla och julro i kropp o själ.

Det har hänt mycket denhär veckan. För mycket, och då inte glädjeämnen, det kan man väll i och för sig inte få för mycket av. Nåja. Det sägs ju att olyckor kommer i 3-tal, och det kan jag verkligen intyga. Tänker inte gå in på vad för saker det som har hänt, inte just nu iaf.

Killen och jag har iaf klätt granen nu i eftermiddag, foton kommer sen. Vi drack glögg och lyssnade på julmusik, men ingen julstämning infann sig, tror inte Killen heller fick nån julstämning i kroppen. Vi vill inte ens ta fram julpyntet (alltså allt det andra pyntet, inte det till granen), ja ni vet alla tomtar i olika storlekar, inten ens julgrans-mattan fick komma fram, inte ens min Julgrans-tomte, den som är några decimeter hög och den sötaste tomten jag nånsin sett, den som stått under granen enda sedan jag var liten bebis, lillebror hade en likadan, och dom två söta tomtarna stod alltid under/brevid granen, på varsin sida om en halmbock, men nix, nu ligger Tomten i lådan, och medans jag skrev detta om min lilla Julgrans-Tomte så fick jag dåligt samvete, lilla stackars Tomten. Ska jag bryta en tradition på 27- 29 år? Bara för att det kryper i kroppen om det blir för mycket grejer i lägenheten, eller för jag inte har samma julfrid i kroppen som tidigare år? Kanske Tomten kravlar sig upp ur lådan?

Inga kommentarer: