fredag 24 juli 2009

Fredag kväll

Vet ni vad det hemska är med semesterledighet? (egentligen ingenting förstås, men om man får vara petig).
-Jo. Den där underbara fredagskänslan jag har när jag jobbar,
ni vet den som jag allt som oftast skriver om "Friday Im In Love"-känslan.
Det finns och känns inte riktigt (inte alls) här nu när jag är ledig, däremot kanske det beror på att jag går omkring med en konstant "fredagskänsla" nu när jag är ledig... :)

Har varit hemma nån dag nu efter Finlands vistelsen, och jag som aldrig kan sova länge, har sovit så himla länge, i går sov jag till 12, i och för sig var jag ju upp halv sex och kollade mail,
lite talkshows och åt frukost, gjorde lite nytta och tänkte, dum som jag är ibland,
jag kan ju vila lite... nästa gång jag slog upp mina blå var klockan som sagt lite över 12.
Idag samma sak, jag vaknar jätte tidigt, stiger upp och pysslar lite, äter för mycket frukost, finskt bröd med finsk ost är lika med frukost-koma, så idag vakanade jag efter min "vaken i några timmar mellan 6 och 10, klockan !!!! 2 !!!!!. Men jag jobbar stenhårt på att inte ha dåligt samvete. Varför skulle jag ha det? Finns det någon kod, regel eller annat som säger att jag måste vara vaken bara för att vara just vaken? Inga barn, inga djur = jag gör som jag vill, eller hur! :)

I morgon anländer den vän jag känt längst i hela mitt liv.
Jag har ju inga "barndomskamrater", inte egentligen iaf, inga som man säger "jamen vi gick i samma dagis", men Mi min vän har jag känt sen jag var 4-5 år, hon bodde i samma trappa som min farmor, och vi har varit vänner sen dess, visserligen väldigt sporadiskt ibland, hon efterlyste mig bland annat i EOS??? Hette den så, den finlandssvenska lågstadietidningen som man fick? Men sen tonåren har jag räknat Mi som en av de absolut bästa, om inte den bästa.
Vår vänskap är rolig. Vi är som natt och dag, men hon vet allt om mig, och jag vågar påstå att jag vet det mesta om henne. Inget är för stort eller för litet i vår vänskap. Ska bli så kul och få rå om henne lite! Hon är alldeles underbar och jag önskar att alla fick ha en vän som henne!

Puss o Kram på Er alla!


♥♥♥ Tingelingen

Inga kommentarer: