torsdag 9 juli 2009

Semester

Redan igår började jag fira min semester.
Jobbade sista dagen igår - nästa gång jag ska JOBBA är den 17 augusti!
Kan ni fatta!!! 5 veckor o 2 dagar ledigt! Otroligt!!!
Som sagt, kom hem från jobbet igår, gjorde något väldigt ovanligt och gick o la mig i SÄNGEN och vilade/sov i nästan 1 timma, medans höll Love på och städade och fixade.
Steg upp till ett fint och prydligt hem, startade datorn, slog på ljuvlig musik och hällde upp ett glas rött! Här skulle firas att semestern börjat.
Kunde se på The Bachlorette och So Do you think you can Dance i lugn o ro,
och sen vara uppe o se dubbelavsnitt av Jerry, Elaine, Costanza och Kramer - utan att få dåligt samvete, eller behöva vara som en zombie dagen efter! Skönt! Underbart!
Var uppe ända till lite över 2, nästan som ett litet barn som får vara uppe extra länge på julafton eller nyårsafton.
Däremot vaknade jag av mis själv i vanlig ordning, klockan var lite före 06, förstår ni min förvirring när jag inte behövde rusa upp till toaletten och börja med hår och make up??!! Låg kvar i sängen och njöt - tackade Universum för min lycka!
Sov vidare och nästa gång jag vaknade var klockan lite efter 8. Steg upp, gjorde nypon te och såg på nyhetsmorgon och tänkte på mina söta kollegor "Petronella" och "Mikaela", nu satt dom förmodligen och gick igenom alla mail som trillat in under gårkvällen och natten, kanske la nån routerkonf. order, eller trixade med nåt sjukt jobbigt "Sjunet-ärende". Hihi.
Vidunderlig känsla att veta att denhär känslan av frihet är här för att stanna hos mig i 5 veckor! Jag Tackar Universum!
Jag är lyckligt lottad!
Jag gillar mitt jobb som bara den, är stolt över att få vara en del av det företag jag jobbar på, MEN, det går inte att förneka att jag, precis som dom flesta av oss,
är en slav under pengar - jag byter min frihet och tid mot pengar, pengar som trillar in på mitt konto den 25:e varje månad. Tänk på det, sälj er aldrig billigt - ta ut en lön som gör att ni kan leva gott. Man kan alltid leva "godare", tjäna mera slantar, MEN tänk - det är ER tid ni "ger bort".

Planerna för semestern är att förbereda mig för *pip*pip*pip*,
ta det lungt,
träffa mami,
åka till Österlen.
Åka en snabbis till Finland,
krama morfar.
Bara va!
Njuta och ta hand om mig själv.
Läsa böcker (kommer ett annat inlägg om mina 3 senate böcker).
Lyssna på underbar musik.
Dansa.
Njuta av grönskan.
Dricka några glas rött.
Älska.
Shoppa.
Måla.
Skriva.
Ta hand om mina kärlekar.
Vara lycklig och göra dem omkring mig glada och lyckliga.
Röja och sortera bland kläder och prylar.


Hmmmm och en massa mera....

Peace Out!

*Sarah has left the building*


Längtar hit;








♥♥♥ Tingelingen

Inga kommentarer: