fredag 31 juli 2009

Live to tell

Veckan som gått;

  • I lördags började jag invänta min Darling Mi redan vid 12 på dagen. Ni vet hur det är när man väntar på någon. Man får inget gjort, bara går omkring och BARA väntar. Så fort jag hörde en motorcykel på gatan rusade jag ut på balkongen för att se om det var Mi & Roffe. Jag hann med en del "titta ner från balkongen", för de anlände lite efter 19 på kvällen. Orsaken var att lilla Darling Mi fått träsmak av att sitta på motorcykeln genom hela Norge och genom hela Sverige, så de var tvungna att stanna titt som tätt. Nåja, den som väntar på något gott.... De kom och vi åt en god middag, och satt uppe och tjattrade tills klockan var nästan 04 på morgonen, då fick en trött Sarah säga, " I Love You my friend men nu börjar jag bli lite trött." Söndag spenderades tillsammans, slappandes... och lite middag osv.

  • På måndag var vi inbokade som katt- husvakt. Det är en tradition nu, att vi varje åt "ställer upp" för familjen T och vaktar deras katter Sotis och Molly och deras helt underbara sommarstuga. Vi tycker bara det är skönt att komma ut till deras lantställe, det är så idylliskt som det bara kan bli. Ett plus är oxå att Herrn i familjen in skaffat ett riktigt biljardbord, fy fan vad kul det är att spela, förra året vann jag ungefär hälften av alla matcher mellan mig och Stefan, det här året vann jag 1! Stefan sa; "hur kan du ha blivit sämre Älskling?" Ja det undrar jag oxå, hur kan bli kassare än kassast? På onsdag återvände vi hem, ganska så skönt eftersom jag har lite problem med Mulltoa, vet ni vad det är? Alltså det är inte ett utedass, men ändå liiiite likt, man ser ALLT om man tittar ner... i och för sig är det ganska så skönt när man sätter sig ner, det fläktar som bara den, hahaha. Nåja, ni vet ju hur jag är.

  • Onsdag och torsdag har jag bara slappat, verkligen haft semester. Inte fixat håret på TVÅ dagar! Ingen make up. NADA! Så skönt, även om mitt samvete säger, "GÖR NYTTA KVINNA!" Så idag fredag var jag tvungen att städa hela lägenheten, ni vet sånt där som man inte gör varje vecka, plocka bort alla kuddar från soffan och dammsuga dem osv...

  • Ikväll är det lite vitt vin och Madonna medly som gäller. Vet inte om Musik valet beror på drömmen jag hade i natt, att MADONNA dog. Bara helt upp och ner Föll hon av pinnen, jag minns att jag i drömmen tänkte att det är helt sjukt att DE två största POP artisterna dör samma år, dessutom alldeles för mycket i förtid. Kom i håg att ni hörde det först här. Sanndrömmar.... näj usch, hope to God NOT! Spelar Live To Tell på repeat just nu. Fastnade för låten när den kom ut för många herrans år sen... Lyssna på den. Den är så fin. Sen blir det även många låtar från Ray Of Light skivan, Skay fits heaven, Froxen, Ray of light, Skin och så vidare. Har många roliga och udda minnen till den skivan. Bodde i Vasa och minns när jag hörde Ray of light på MTV, fattade inte att det var Madonna och tänkte bara, vem fan är det där, fan va bra låt. Ni minns väll, Åkerlund gjorde videon och BingoLotto Loket syns i videon. Oj så många minnen som rusar förbi... väljer att spara dem för mig själv..... hihi.

  • Imorgon bär det av in mot stan. Middag hos Danny. Conny kommer oxå. Ska bli roligt, har inte varit hemma hos Danny på hur länge som helst... Fy skäms på mig......

Veckans shopping;








♥♥♥ Tingelingen

1 kommentar:

Ulrika sa...

SNYGGA stövlar! Varifrån? ;) *vill ha*
Du måste nångång blogga om studietiden i Vasa ;) Skulle vara roligt att läsa ;)
LIve to tell är annars underbar!

Massa kramar, Ullis