torsdag 13 september 2007

Karusell





Livet.


Jag minns att en gammal vän


(ja han var gammal redan då tyckte jag, 40 plusare...)


spådde mig en kall vinterkväll i Vasa.


Det måste ha varit 1999. Ja, kanske till och med tidigare. 1998.


Peter var en duktig spåman. Han var flitigt anlitad av Tjejgänget.


Jag minns inte riktig hur vi kom i kontakt med denhär Peter figuren, han var lite udda, lite är en underbedrift, men jag har ju alltid haft en försmak till Udda, så de passade ju bra.


Nu tio år senare så faller Alla hans "Profetior" in.


Jag ser det så klart framför mig när han förklarade för mig vad


Hjärter knekt, Spader Knekt, Klöver och Ruter Knekt betydde, vad de stod för och vad det skulle innebära för mig.


Då skrattade jag bort det, fast jag innerst inne hoppades på att detta skulle SKE i morron, eller nästa månad eller högst om ett år.




Det är inget jag skulle önska igen.




Inga kommentarer: