måndag 25 maj 2009

Liten sammanställning av Firandet - Utresan

Vi lägger ut från El Stoccholmo.
Så underbart vackert!


Sarah Mitt i maten!



Bää Bää Vita Lamm har du någon Ull?



Förrätt - NacoTallrik. Så stark o god! Mums - Ge mig mera!!!
Hade kunnat äta mig mätt på detta, som tur var delade vi en, annars hade vi aldrig orkat med nån huvudrätt.


Red red vine! So good to me!
Riktigt gott, hade tänkte köpa med mig detta vin hem, men glömde bort det...



Tomma glas .... but not for long!



Hmmm, so gott!


Hytten.



Mannen. Med MIN resväska! hihi! Matchi-matchi! Rosa Tee som jag köpt åt honom o rosa väska. Hihi. Här vid Gärdet påväg mot båten.



Då var firandet över, lite eftersläntrare i form av Grattis meddelande samt peningkuvert har trillat in i dag med.... men nu bör det ju vara över... Över och förbi. Jag är en tant. Eller tant o tant. Jag är en M.E.D.E.L.Å.L.D.E.R.S K.V.I.N.N.A. Det slog mig när jag körde hem från Erika ikväll. Där satt jag i vår nya stora kombi, 30 år. Folk som ser mig, tror de att jag här påväg och hämta barn på dagis? Att jag är en meddelålders? Hmmmm....

Nåja... vi stack ju iväg till Helsingfors.
STORT Tack till min forna siljakollega C och min gamla silja chef E!
Tack - You know you´r in my heart!

Har haft det helt underbart.
På utresan började vi med att gå ut på soldäck o satt bara och njöt av Stockholms skärgård, slant ner några Lonkkos dvs Long Drinks! Mums så gott det är! Det måste ju vara en Finsk National Dryck! Efter det gick vi ner i taxfree och handla lite mer Lonkko. Vi fixade till oss lite och gick vidare mot restaurangerna, vi bestämde oss för El Capitan, behövde bara köa några minuter och fick ett fönsterbord.
Tänkte jag skulle försöka mig på Lamm till huvudrätt, ajajaj, jag går mer och mer mot det Vegetariska hållet. Jag kan INTE äta oxfile, lamm eller entrecot eller andra riktigt "köttiga" grejs. Det som jag får ner i köttväg är fläskfile, köttfärs, finskkorv - och prinskorv, kyckling och kalkon. Lammet var GOTT! Säkert! Jag var nöjd med maten, men när jag tuggade på det lilla Lammet tycktes köttbiten aldrig ta slut i min mun...tuggade o tuggade.
Nåja, till förrätt delade vi en nacho tallrik, åååå så gott o starkt det var... Vi drack ett gott rött vin, även om det "bara" vara "husets"-fartygets vin, så var det riktigt gott, och förståss prisvärt. :) Satt länge och bara nöjt. Sverige är så vackert. Maten var god. Sällskapet var kärlek och min nya tatuering gjorde sig påminnd, mina ögon letade sig hela tiden mot min vänster arm/handled. Gång på gång sträckte jag fram min arm mot Darling och sa "ÄR DET INTE UNDERBAR?!" Hihi, gör det fortfarandes kan jag säga, och lär nog så göra en längre tid framöver!

Efter att vi ätit strosa vi runt omkring på båten, pratade med många sköna människor - gick till Atlantico - där livebandet spelade. Drack några drinka och lyssnade på en kavalkad av 80-tals låtar.
Sen blev det natti natti. Ville ju inte vara alltför trött när vi skulle strosa runt i Helsingfors dagen efter.


Fortsättning följer, nu ska vi äta ostbricka! Mums!

♥♥♥ Tingelingen

Inga kommentarer: