lördag 28 augusti 2010

Tacksam

Jag sitter i soffan o Facebook:ar. Kollar lite foton som folk lagt upp, kommenterar vänners statusar osv... samtidigt som en favoritfilm rullar på 5:an, The Zodiak - jag har alltid gillat verklighetsbaserade filmer och böcker.
Jag ser i ögonvrån att Stefan går in i köket. Kylskåpet öppnas o stängs, hör hur han tar fram ett glas ur vitrinskåpet, klirr låter det när kristallglas möts. Ett välbekant pårlande. Jag vet vad som komma skall, kvällens första glas vin. Mums.

Idag åkte vi in till stan. Det var längesen jag var i city, så det var lite skönt att få komma in o se lite folk. Dock hann vi bara gå ner till pendeln så blev jag rädd. Usch jag gillar inte att jag är så rädd av mig, men ett gäng killar - höga som Turning Torso spännde ögonen i mig... trots att jag stod gömd bakom mina shades och stod o kramade på Love... varför är det så mycket påverkade människor just vid pendeln, och på pendeln? Bara medans vi stod o väntade så räknade jag till 7 jätte påverkade människor där ögonen rullade som tefat, o då menar jag inte alkoholpåverkade. Sedan ska vi inte glömma bort alla sinnessjuka människor - sådan tyckte jag mig se också. Räknade till tre bara i vår vagn. Ni vet, sådana underbara profiler som står o pratar för sig själv - gärna i en lätt aggressiv ton.

I stan hade jag tänkt shoppa nåt - vad som helst funkar ju för mig. Kläder, skor och inredning, men jag hittade inget. JAG hittade INGET. Hell has frozen eller?

Gick in och hälsade på fina vännen C, hade turen att han jobbade. Sa till Love, "vi kan väll åka upp o se om C jobbar? "
Vi hann bara stiga av rulltrappan så gick C förbi oss - alla tre blev vi, "men men... Heeeeej!" Härligt o se C, det var så länge sedan. Vi sa att vi skulle ses nån helg här snart, hoppas det blir av.

Råkade även hamna mitt i ett "parti-tåg" som gick och sjöng en omgjord hockyramsa, typ Göran Göran wwwoooooåååååoooåååå wooooååååååwooooåååå" Alltså kristdemokraternas Göran. Sen höll jag på att gå in i Hanna Graf o hennes man. Synd att jag missade henne med några cm - inte för att jag tror att jag vågat säga - "eh eh eh döh, jag läser din blogg i bland - du verkar söt...eh eh eh...mmmm.."

Tacksam är rubriken
Tacksam över att finaste vännen E kom förbi igår, vi satt uppe o tjattrade tills klockan blev över tre.... Hon är en av de smartaste, ödmjukaste, mest förstående och underbaraste jag känner till... så tacksam för vår vänskap.

Tacksam. Tacksam för livet. Nu en klunk vin.





♥♥♥ Sarah

Inga kommentarer: