torsdag 13 december 2007

Medvetet

Jag har medvetet hållit mig borta från Bloggen några dagar.
-Varför?

-Jo, för att jag har varit rädd att jag ska skriva och Dissa en person så jävla totalt här.
När jag blir arg, eller känner mig påhoppad eller orättvist dömd och fel behandlad så kan det hända att jag säger saker jag ångrar. Ja jag kan nog säkert bli lite barnslig.
Såhär är det. Det finns en person som jag vet läser min blogg. Som i sin tur berättar vad jag skriver åt en annan person som i sin tur säkert kryddar på och berättar åt en person som jag håller väldigt kär, och denna personen läser inte bloggar eller surfar On The Net. Grejjen är att denhär personen som är i "tredje ledet" berättar åt en av mina närmaste som kan redogöra för mig vad som sagts...Jag kan först avundsjuka. Visst, det händer alla, den som säger att hon inte någonsin känner sig avundsjuk ljuger. Det handlar ju om HUR man hanterar sin avundsjuka.
Att folk har så himla lite att göra, trots julen som står på glänt, sjukdomar och annat som händer i våra liv. Jag blir bara så less. Låt mig TYCKA och KÄNNA percis som jag vill, utan att Ni ska komma med en massa ONÖDIGA kommentarer och åsikter och annat jävla dravel! Fattar ni inte? Det är inte första gången dethär händer. Jag har tänkt konfronterar personen/personerna i fråga, men har inte kommit mig för. Har varit nära några gånger, men än så länge har jag låtit bli. Jag vill inte ställa till med någon scen. Vet inte ens varför jag bryr mig... eller egentligen så vet jag nog ganska bra varför. "Personen i tredje ledet" är ju någon som jag vill ska va stolt över mig, och jag vill att denhär personen ska veta att Personen betytt oerhört mycket för mig, och att jag aldrig glömmer bort vad Denne har gjort för mig.

Jag avslutar detta, det tjänar ju ingenting till, med dessa ord.

Innan ni dömmer och har åsikter om andra, kanske ni ska ta och granska dem i er närhet.

Känner ni er träffade? Ojdå, vad ska jag säga? Tänk till lite gran snälla ni!
Var bra medmänniskor, lev inte i avundsjuka och missunna inte andra människor deras lycka och välgång, eller deras val att leva liv som Ni ej valt. Det finns en annan värld utanför just Er.

Inga kommentarer: