onsdag 26 november 2008

Från Tanke till Handligen kan steget vara långt.

Go kväll.
Jag hade tänkt ta mig i kragen.
Hade tänkt att jag skulle skärpa till mig och skriva/blogga om aktuella, viktiga och seriös ämnen. Ämnen som att det igår den 25 november var den internationella dagen för avskaffandet av våld mot kvinnor, eller att skanska och volvo och många andra stora företag Varslar hundratals, ja tusentals människor, eller hur det allt som oftast rapporteras om hur våra gamlingar ute i landet far illar, de glöms bort och får sitta/ligga i sin egen avföring, och personalen sitter och kollar på TV medans de gamla sköra tanterna och gubbarna ligger med liggsår och tynar bort. MEN
jag orkar inte. Jag är för trött idag. Nacken och axlarna värker och jag en del saker som jag går och oroar mig för, MEN, Men men men....
snart är det helg, på fredag blir det middag med E & T på favorit haket, och på lördag kommer Darling-Cattis, eller Cattis kommer ner från Norrland redan på torsdag, men vi ska träffas först på lördag. Blir en heldag med bara prat-prat-prat och shopping-shopping-shopping. Tänkte börja vår tjejdag med ett glas vin eller en go drink, sedan shopping och efter det lunch - mera shopping kanske, sedan middag och vin. Ska bli så roligt att få träffa Cattisen och rå om henne en hel dag!








Inga kommentarer: