tisdag 25 november 2008

Utmaning

Tobey, http://hanky.se/Tobey ,utmanade mig att lista
sju oväntade och alldagliga saker om mig själv.
Detta är ett tag sen, men jag har känt mig oinspirerad och sen har det varit fullt ös/ full rulle här ett bra tag, men så..

1. Trots nyköpt "etage"-lägenhet i orten där jag trivs och bor har jag ingen aning om var jag vill bo när jag blir "vuxen". En sak står dock klar, när det är dags för kids vill både jag och Killen fly Stockholm. Frågan är dock vart? Ibland har jag funderingar på Österbotten, men vet att jag skulle få krupp efter en tid, eller skulle jag? Skåne står högt på listan, Ystad, nära mother and father-inlaw. Tiden får väll utvisa var jag hamnar... Undrar om denhär känslan av rotlöshet någonsin försvinner?

2. Jag är en enorm tidspessimist. Jag är ALLTID i tid. För mycket i tid. Får alltid invänta andra.

3. Brukar bjuda in "mina" Jehovas vittnen, som förföljer mig. Mailar oxå med dem. Kanske har jg mig själv att skylla.

4. Har svårt att säg Nej.

5. Har hårmani! Huvudhåret alltså. Drömmer om det perfekta tjocka lockiga håret, har testat allt man kan. Har till och med köpt ett antal peruker. Undrar hur vanligt det är att bära peruk trots att man har hår själv? Dessutom långt hår. Saken är den att jag inte vill eller har tid att fixa och grejja med mitt spikraka nordiska hår, vill stiga upp på morgonen, fixa en bena och sen Ready To Go.

6. Har alltid hävdat att pengar och döda ting inte gör en människa lycklig, men har insett att jag hellre gråter i en Ferrari än i en buss.

7. Hmmm... nummer sju.... nåt alldagligt... Finns några saker jag alltid gör, varje dag, vädrar i sovrummet, dricker te (helst nyponte).

Jag utmanar:
  • Ullis
  • Bea
  • Hella
  • Sue

1 kommentar:

Helena sa...

Antog utmaningen! Ha en bra dag!
/Hella