torsdag 25 februari 2010

Helgen skulle vara tom

Var det tänkt.
Ända fram tills igår följde jag den planen, en tom oplanerad helg.
Men så ändrade jag mig i dag på förmiddagen. Man gör ju det ibland, ändrar sig. Tänker om. Omvärderar.
Jag kom fram till att det verkligen var dags att bjuda in lillebror och hans tjej. Dom är ju så kära, och jag måste ju vara lite "storasyster-aktig" och bjuda på middag o vin, passar ju bra på en lördag. Lite mums att tugga på och sedan en Melodifestival, Österrikerskan måste ju invigas i den Svenska/Österbottniska traditionen.... Det ska bli riktigt kul, jag ser framemot det, jag och S har bara träffat K**** en gång förut, och det är längesen nu.

O så i kväll ringde även min gamla lågstadie bästis I**. Världen är ju bara liten. Once again har Universum sätt till att vi bara bor några kilometrar ifrån varandra. I alla fall så hade vi planerat in en liten dejt, men I** är så väldigt fullbokad - jag brukar säga att hon måste tagga ner och planera in lite "nu ska jag inte göra någonting"-tid. Well, jag trodde det skulle dröja innan vi skulle kunna ses, men nu fanns det en lucka, så i morgon ska jag iväg och inspektera hennes nyköpta radhus. Ska bli roligt, vi har alltid så mycket att prata om.

Och på söndag. Då ska jag baka, ja det vill säga om jag inte hinner det på lördag dag. Jag kan inte ens minnas när jag bakade senast.... så planen är att göra en stor sats med kardemummabullar samt en old time klassiker, lite nostalgi: Mockarutor!!! :) Vi får väll se vad det blir av det....



♥♥♥ Sarah

Inga kommentarer: