tisdag 23 februari 2010

Onödigt vetande

det är vad jag ger Er idag. Jag har absolut inget intressant att berätta, däremot kan jag fylla några rader med en massa onödiga tråkiga och grå detaljer om dagens stilla lunk, och vi kan ta det från början.

*Ljudet av en studsboll/pingisboll som studdsar i golver väcker mig
(vald ljudsignal till alarmet på mobilen, Pong Pong heter "melodin för er som har en Nokia NSerie)*
Trött, förvirrad och kissnödig släpar jag mig till toaletten. Gör det jag ska, dvs, kissar, sen upp på vågen, ja jag vet, jag har lagt till med en väldigt onödig och dum last - varje morgon efter kisseriet så ska det vägas - och jag önskar jag var värd min vikt i guld.
Kommer på att det var just idag som jag skulle ta bussen till jobbet, vilket innebär att jag måste göra mig klar på ungefär halva tiden som jag normalt sett har tillgodo. Latheten vinner när jag med tandborsten i munnen inser att bussen går om 8 minuter. Inte ens jag, som ibland är snabbare än en räv (det är jag ju inte alls egentligen) hinner klä på mig och slänga mig ner 5 trappor och sen i klackisar halkandes/springades ta mig ungefär de 400 metrarna jag har till busshållplatsen. Iofs skulle jag kunna ta pendeln - men den tanken hinner knappt ens tänkas före jag motiverat mig själv att ta bilen istället.

Jobbet då, varvat med knäckebrödsmackor med kokt skinka och 5 gurkorskivor på, lunch med min lillebror, möte och "pappa-samtal" har jag hunnit jobba en hel del, det var en ganska givande dag på jobbet, trots ett bortfall av personal på cirka 40% på grund av pendeltågen/bussarna/tunnelbanans icke fungerande.

Tankade bilen, handlade mat på vägen hem. Väl hemma skulle jag inte ha kunnat parkera bilen om jag inte gått och hämtat en snöspade, skottade snö så det yrde och hade sig.

Har gjort mat, curry kycklinggryta och fräsk pasta, ätit och även gjort matlådor. Uppdaterat min status på facebook, "sarah är rastlös" och nu såg jag att finaste E**** hade kommenterat att jag var Välkommen, så nu sticker jag iväg dit iställer för att sitta här och skriva onödigt vetande...

♥♥♥ Sarah

Inga kommentarer: