tisdag 26 juni 2007

Nattens Dröm - Brandmän



Nattens Dröm.


Jag befinner mig högst upp i ett hus, ett riktigt högt hus, typ som Malmös Turning torso. Det brinner och det är hett och jag är helt panikslagen.

Jag står och hänger ut genom en liten franskbalkong. Nere på gatorna springer folk omkring som vanligt. Ingen bryr sig om att jag håller på att brinna inne. Jag skriker, gråter och försöker få mina tårar att pricka deras intetsägande ansikten så att De ska titta upp och se all rök och mig.

Jag slår hela tiden numret till SOS men kommer hela tiden till Tal svarstjänsten på min Bank.

Tillslut så ser jag ur röken och elden slår in under dörren till rummet där jag befinner mig.

Mitt liv är slut. Jag kommer dö.

Jag klättrar upp, mitt i allt har jag på mig en vit gräddbakelse liknade brudklänning med slöja och allt. Jag klättrar upp på balkongräcket, och precis i samma sekund som jag hoppar ser jag en Brandbil med en såndär lång stege eller lift med en korg, dom har set mig, dom är på väg - och jag har hoppat Liften närmar sig och jag faller och faller. En Brandman sträcker ut sina händer för att fånga mig men han når mig inte. Jag faller och faller. Brandmannen försvinner och jag störtdyker ner i en svart ocean. Når havsbotten där Fraglarna går omkring. Jag kämpar mig upp mot ytan. Simmar och simmar. Kommer upp och allt är becksvart.



Konstigt va?


Inga kommentarer: