torsdag 7 februari 2008

Sån är jag

Höll på och packade. Vek och samlade ihop parfym, trosor, bhband, smycken, kläder, tops och ipren. Sen fick jag nog! Nu har jag gått och mått dåligt av De Röda Julgardinerna sen mitten av november, så jag släpper allt jag håller på med, mitt i packningen och börjar byta gardiner i vardagsrummet. Visserligen inget mega projekt, med det är ju iallafall två fönster = 4 gardiner. Så nu mår jag bra. Åååå så bra jag mår när mina vita tunna sköna vackra lätta lugna gardiner åter är på plats! Duktig var jag oxå och fuskade inte, utan torkade damm på fönsterbrädorna och elementen (batterierna som det heter på Österbottniska, en liten lärdom att ta in för alla er Schvenskar) samt dammsög. Sen blev jag trött och frossig. Där får man för att man försöker vara Syster Hurtig.

Inga kommentarer: