tisdag 13 januari 2009

Power-dag

Idag har jag haft en riktig power dag, haha, klockan är bara 12:51 men hittills har jag verkligen jobbat på i 210%!
Mitt ansvarsområde som jag har en sorts hat-kärlek till kräver otroligt mycket tid och pusslande och utredande, men idag har det verkligen jobbats på i högt tempo!
Idag ger jag mig själv en guldstjärna!

Hann dessutom på lunchen med att handla 3 presenter till My Love som fyller 34 år i morgon. Lilla Älskling 34!!! Fatta!!! 6 år från 40!!! Aaaaaaaa!!! Bara det ger mig åldersnoja! Berättar mer om presenterna sen, ifa han är inne o läser så kan jag ju inte avslöja vad det är han ska få. Vi firar egentligen inte våra födelsedagar så stort, middag ute och nån liten present, huvudsaken är ju att man har en mysig dag.

Trots att jag är så uppåt och som ett energiknippe idag tyngs mitt hjärta av två saker.
En av mina bästa vänner gick igenom något jobbigt i helgen. Men vännen är stark och vännen har vänner som älskar h*n över allt annat, så h*n reser sig igen. I love you! Jag finns alltid här för dig.
Den andra vännen har en traslig själ. Försöker hjälpa vännen. Försöker peppa. Försöker lyssna. Försöker finnas där. Men sist och slutligen handlar det om den egna inställningen. Önskar så att denhär vännen kunde inse att det finns hjälp att få och att h*n är värd det bästa, men om man alltid upprepar samma misstag, alltid faller. Så måste man ju omvärdera sitt sätt att leva och tänka. Omgivningen förändras inte. Det är bara man själv som kan göra den stora förändringen.

Inga kommentarer: