måndag 19 januari 2009

Årets värsta dag!

Ja det är det,
"Måndagen den 19 januari 2009 har korats till den mest deprimerande dagen i världshistorien.
Dagen kallas "Blue Monday".
Det är brittiska experter som utsett dagen till den värsta. Orsakerna till att just denna dag valdes är en kombination av kallt vinterväder, julen är slut, krediträkningarna hopar sig, nyårslöftena som brutits och den ekonomiska krisen. Den sistnämnda faktorn gör enligt experterna årets dag till den värsta i världshistorien. Det är den brittiska psykologen Cliff Arnall som räknat ut datumet för Blue Monday. Arnall har jobbat på Cardiff University".

Personligen är det långt ifrån den värsta dagen i mitt liv, trots att jag bara sovit 4 timmar natten till idag, och att det på mitt jobb finns, eh, hur ska jag uttrycka mig, person(er) som inte inser att den inte är torra bakom öronen ännu... Mitt tips till denna är, Livet lär! Åren ger faktiskt kunskap och mognad. Var du säker på det!

Idag har det varit Styrelsemöte, eller i af en valberedskap tillsattes, haha, jag ska rösta in mig själv tänkte jag. Klart jag skall vara med i styrelsen! Men vi får se, eftersom huset är nybyggt, dvs en sprillans ny förening och det i dagsläget bara existerar en byggstyrelse lär detta ta tid... nåja, det ska bli intressant att se vad som händer, hoppas vi har någon boende som har erfarenhet av ordförandeposter, själv, som sagt hoppas jag iaf bli invald i styrelsen. Av 15 intressanter var vi 2 tjejer, så jag säger som Sascha (en kille) på jobbet;
-"Ja men det är klart du kommer med i styrelsen, du kommer ju kvotas in"! *hahahaha*
Jag som hatar "kvotning". Folk skall inte kvotas in! Folk skall få sina jobb, sina studieplatser osv pga sina kunskaper, inte pga sitt kön, hudfärg osv.

Nåja...
Det är långt ifrån årets värsta dag... Thai-mat har min mage fyllt. Och ett glas vitt vin gör mig sällskap här framför teven.

Önskar Alla som orkar med mina meningslösa inlägg en underbar vecka! You Rock!

Oj, en ska till; Önskar en av de käraste vänner jag har, Mi, lycka till i morgon. Jag tänker på ER, och det kommer gå bra. Var inte nervös eller orolig. Det går bra. Love you.


Puss,
Tingelingen

Inga kommentarer: