onsdag 7 november 2007

Skolmassaker

Skolmassaker.

Att det ens finns ett sånt ord.
Det är så tragiskt.
Och nu händer det i mitt Fädernas Land. Mitt andra hemland.
I vårt lilla trygga lugna fina Norden.
I det vackra sköna Finland.

Tankarna går förståss till de drabbade,
ungdomarna, deras vänner, lärare och syskon och föräldrar.
Att den jäveln inte kunde få överleva sina skallskador och leva och pinas... visst fattar jag att denhär människan som gjort detta måste vara sjuk, men ändå..... vi är så duktiga på att hitta på ursäkter för männsikor som gör idiotiska saker, taskig barndom, mamma söp och pappa slog mig, jag var mobbad i skolan och jag är ful, en ful gubbe tafsade på mig osv.
Det är ingen ursäkt. Eller hur?

Imorron, torsdag, klockan 18 finsk tid. Alltså klockan 1700 här, så tänder vi ett Ljus i våra köksfönster för dessa Ungdomar och Rektor.

Inga kommentarer: