söndag 15 februari 2009

bara ord....

.....

Jag skulle kunna leva utan dendär blicken som får mig ur balans...
...jag skulle fastna i min ensamhet igen om du lämnade mig nu....

... de var en dag som alla andra men du kom utan skor...
....dom broar vi bränt....
.....duu....jag vill att vi tror på varann....
...frågade sakta är det säkert att vill..... o du svarade med ett leende...

....om i idag inte var en ändlös landsväg...
....då är ensamhet ett ord som inte finns....
...jag kan inte min spegelbild i vattnet....
...kan inte minnas vem jag var igår...
...men bara om min älskade väntar..
... det finns skönthet....
...men då ser jag i min älskades öga en skönhet större än allting som jag vet...
....men bara om jag vet att du väntar....
....kan jag bli den jag var igår...bara om min älskade väntar....

.... jag gör om alla söndagar till lördar i kväll....
...ska jag skriva dom vackraste ord...
....sen målar jag om december till augusti för att....
....jag vrålar till vinden för att den att förstå...
...och vattnet skall vattna den ros som jag bär i det kanpphål som aldrig kan dö...

...jag satt här en dag....
...o då såg jag en bild av en flicka med en skadeskjuten kråka i famn...
....ochhon springer med fladdrande lockar...
...flickan är liten....
....kråkan är klumpig...
....men flickan springer för livet...


...ingenting...
...i hagnesta hill blinkar teven ljusen...
...ingenting, först kom ingenting, sen kom ingenting....
...min förlorade värld...

...kärleken väntar...
...brinn pengar brinn...
...du orkar ta dig igenom dethär...
...visst känns det som att kärleken väntar...

...spelar inte längre någon roll orkar inte längre slåss...
....min sista gnista hopp att bli synad att bli sedd...
...för sex musik och våld...
...för just ikväll har Jesus kickat herion...
....han berättar för kameran om hur han bytte kön eller nåt hel annat som oxå är privat...

...400 slag...
...Domen föll på en morgon flight till london...
...om som ni lekte när ni var barn...
...och du tog 400 slag...
... du står ensam kvar och ingen kommer till ditt försvar...

...håll om mig älskling...
...vad är det för fälla, vad är det för grop som vi ramlat i du och jag...
...göm dina händer dölja din spår håll om mig älskling håll om mig hårt...
....var vi förblindade gjorde vi fel när vi gav upp allt för en dröm...
...Göm dina händer, dölj dina spår - håll om mig hårt...

... Hvad gor vi nu lille do?

...

1 kommentar:

Anonym sa...

Fler ord:

Sen en tid tillbaka har jag varit trött och försökt att vara allt på samma gång. Så mycket man kan göra och borde och vill och mitt i allt så ska man räcka till.

Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort.

dom såg mig som någon annan och jag kände mig som det.

Kvar i nåt jag lämnat, för längesen.

Visst finns det dagar som jag kan vara snäll och låssas som förrut, och visst finns det dagar som det kan göra ont att se dig ramla häromkring. det fanns en kärlek med den har brunnit ut, du fick för stor del av mitt liv, jag kunde inte andas till slut!


Jag vet vad som måste göras, ändå sitter jag kvar här! I ett sista kapitel som jag har förälskat mig i.

Alla ord: Melissa Horn