måndag 20 augusti 2007

Jag hejdar mig.

Valpen, som redan fått namnet Zeb av mig,
skulle flytta hem till mig första helgen i oktober,
MEN kommer inte att göra det.
Lilla Sarah upptäckte att valpen, och valpens föräldrar inte var registrerade i SKK (Svenska kennelklubben).
MANISK som jag blir och är när jag fått för mig nått, tänkte jag först;
"Äh det gör inget. Jag ska ju inte ha Zeb till nån utställningshund eller avel, han ska ju bara vara min lilla bäbis, så vad gör det då att han inte är reggad där och därmed anses vara en blandras, trots att han är renrasig...."
Jag sköt undan min oro, höll för öronen när varningsklockorna klämtade högt i bakgrunden.
Jag ringde säljaren för att lugna min oro, men Hon kom med underliga undanflykter och konstiga förklaringar på mina frågor.
Har alltid sagt att när jag köper hund ska det vara en renrasig yorkie, med fina föräldrar och stamtavla. Alla försäkringar ska vara i skick och osv.... så var inte fallet med Zeb.
Jag är fortfarandes kär i Zeb, och alla celler i min kropp vill ha honom, MEN Nej. Jag går på min magkänsla, det ligger ugglor i mossen hos denna Säljare i Borås. Jag har varit utan hund i över två år, jag klarar mig. Det blir uppfödaren i Dalarna som jag först bestämde mig för först. Jag väntar tills våren 2008.
Så ..... Alone again....

Inga kommentarer: