lördag 18 augusti 2007

Lördag och männen i mitt liv....


klockan visar 22:54. Ännu en dag till ända.

Blev väckt av att S kom hem från jobbet 06:30 och jag kunde inte somna om. Låg och vred och vände mig. Lyckades till slut, bara för att vakna av grannens Harley Davidson, BRRRRRRRRRR BRRRRRRRRRR BRRRRRRRRRR. Trodde för ett ögonblick att motorcykeln stod brevid mig i sängen... Tyvärr var jag så trött så jag glömde bort att uppföra mig, ropade högt;
"Vad i helvette sysslar Han med!!! Klockan är ju bara halv nio och det är lördag morgon!, Pappaaaa! Paaaappaaaaa säg åt honom!!!"
Fönstret i sovrummet var öppet, så grannen hörde allt detta... pinsamt, men men..... herre gud, när ska man få sova om inte på lördagsmorgon?

Pappa är här. Vi åkte iväg till Täby Galopp´s Loppis, hittade en ganska så fin ostkupa i glas, samt tre snygga armband. Inget annat. Alex hittade inget, och inte heller pappa. Vi, brossan o jag begrundade kontrasterna mellan att gå på loppis med mami och att gå med papi.

Mami senario:
Lååååångsamt, likt en sengångare går hon från bord till borde, undersöker, lyfter, tittar och granskar allt möjligt. Sånt som hon vet att hon inte ens vill ha eller behöver. Allt synas.

Papi senario:
SSSVISCH, så var det klart.
Gamla LP´s och stenkakor och glasögon kan få honom att stanna och titta lite närmare, annars långa snabba steg.

Nu coca cola light och salta pinnar.
I morron Walk-Dejt med Erika. :)






Inga kommentarer: