måndag 13 augusti 2007

Mobilräkningen...



Har alltid varit gissel.

De senaste året/åren har jag legat på ett snitt på 1400 kronor i månaden.

För min del är det för mycket.

Säkert har det att göra med att Mamma, Nisse, Pappa samt några av mina bästa vänner inte bor i Sverige. Så givetvis blir dessa samtal mycket dyrare än vanliga inrikes. Samt att jag inte har någon hemtelefon.

Nåja, så en dag tänkte jag.

`Näää nu ringer jag och säger att dom får se till att ge mig ett abonnemang som reducerar kostnaderna, rejält

(ofta sånna här samtal som för min del aldrig blir gjorda för man skjuter bara upp dem hela tiden...i morgon, sen....)

Ringde 3 och fick prata med en trevlig tjej på kundtjänst... sagt och gjort, hon presenterade några olika former av abonnemang och jag tycket att alla lät likadana... Nåja, fastnade för ett.

Och nu har jag, för tredje månade i rad halverat min mobilräkning. En gång är ingen gång, men tre gånger på raken. Alltså direkt efter att abonnemanget blev ändrat så sjunker räkningarna med 50 %.

Det tycker jag är Kanon! :)



Inga kommentarer: