torsdag 9 augusti 2007

Torsdag och regn i luften


Total oinspirerad att skriva något idag....

Regnet hänger i luften, bläjj, det ha ju varit så himla fint väder de senaste dagarna... Det får gärna regna och åska och vara riktigt ruskväder, men inte sånt här som det är nu, typ varken sol eller regn, bara totalt ointressant och grått.


Tycker att veckorna går så fort nu. Måndag och sen SCHWIIIISH så är det Fredag, och alla vet ju hur otroligt fort det går från Fredag till söndag, man hinner ju inte ens svälja några klunkar vin.


På agendan idag dag står det;


  • RENSNING. Det vill säga, jag ska gå igenom bla. alla toalett grejs och slänga sånt som jag inte använder. Fast jag vet inte om jag lyckas med att slänga alla lipgloss, dem kanske jag lägger åt sidan lite...man kan ju inte slänga saker bara för att liksom.... Men för att ta ett ex. varför har jag hårskum, det använder jag ALDRIG, så det åker... gamla kajalpennor som är nervässda osv...

  • Gå igenom alla tidningar. Sparar Endast Hus o Hem och Resa, alla andra rakt ner i pappersinsamlingen.

  • Försöka flytta sängen från en vägg till en annan (jag vet redan nu att det inte kommer gå, men SARAH hon försöker alltid, jag har lyckats förut med att flytta möbler som folk aldrig trott var möjligt att röra ur fläcken....)

  • Cykla



....helt ointressant, men det är ingen som tvingar dig att läsa....


funderar faktiskt på att skriva ett inlägg om just det.... att vissa saker måste jag ju censurera för att jag vet att vissa läser, därför kan jag inte skriva precis vad jag vill, många andra bloggerskor kan skriva exakt vad dom vill.... lite avis på det, (lite = enormt). Men jag vet att om jag skulle skriva vissa saker så skulle folk som kanske inte är så medvetna om att det finns människor som tänker annorlunda än dem själva. Alltså jag vet nåt så löjligt som att personer som är contected till min familj har haft synpunkter på min shopping (hallllllåååååååå liksom) och mitt sociala liv (det vill säga vin, party och vänner o resor). Varför måste människor vara så inskränkta? Jag väljer hur JAG vill leva mitt liv. Jag har ett val. Alla har ett val. Visst, 28 år och jag har inte köpt ett hus och ingen volvo och jag har INGA planer på att skaffa barn. Jag vill inte. Jag är så nöjd och glad över hur mitt liv ser ut. I Love It! Min farbrors ex, Marina heter hon, sa något så himla smart en gång för si sådär 12 år sen när hon gift sig med sin kille och alla började tjata om att "när ska ni ska barn?" "Är det nån bulle i ugnen?" Då sa hon såhär:" Nu vill jag bara njuta av M, vill bara ha honom för mig själv, jag vet inte hur många år jag vill det, men nu vill jag ha honom för mig själv." Klockrent säger jag! Så bra sagt! Så kände jag oxå. Barn....*ryser* Alltså jag älskar dem, de är underbara, och klart att det är det som är Livets Mening, men mitt liv har oxå en annan mening, jag vill resa, festa, träffa människor, shoppa och vara fri, min tid kommer oxå. Tiden när jag blir ner snorad, ner spydd ja och säkert på bajsad oxå (urk). Jag är jätte glad för alla vänner som fått barn, verkligen, deras små änglar e underbara. Men JAG är JAG och jag ska inte behöva be om ursäkt för att jag inte tänker som Du, eller att jag hellre bor i en lägenhet i stället för mitt ute i ingenstans. Jag är inte fel, och inte du heller. Ingen har fel. Alla är vi som vi är. Döm inte! Jag dömmer inte dig och dina val och handlingar, även om jag inte kan förstå dem så skulle det aldrig falla mig in att prata ner eller skitsnacka en sån person.... jaja... nu var det inte alls meningen att jag skulle skriva något sånt här.... men men.... äh, det är MIN blogg. So fuck off om du muckar. *haha*



Love Some of You! ;)





Sarah


Inga kommentarer: